Ewa Marciniec, alt – absolwentka dwóch wydziałów Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku: Wokalno-Aktorskiego w klasie prof. Zofii Janukowicz-Pobłockiej oraz Kompozycji i Teorii Muzyki (oba ukończone w 1992 roku dyplomami z wyróżnieniem). Jako stypendystka DAAD, uzyskując także dyplom z wyróżnieniem, ukończyła studia podyplomowe w Musikhochschule und darstellende Kunst w Stuttgarcie w klasie śpiewu solowego prof. Luisy Bosabalian. Laureatka I nagrody oraz dwóch nagród specjalnych – w tym od Krystyny Szostek-Radkowej „za najlepsze wykonanie pieśni artystycznych i za najpiękniejszy głos” w Konkursie Wykonawstwa Polskiej Pieśni Artystycznej w Warszawie (1991). Finalistka 45th International Vocal Competition ’s-Hertogenbosch (1994) oraz ARD International Music Competition w Monachium (1996).

Wiedzę muzyczną i umiejętności wokalne doskonaliła na kursach mistrzowskich prowadzonych przez takie autorytety, jak Carlo Bergonzi (Accademia Musicale Chigiana – Siena), Paul Esswood (Internationale Händel Akademie – Karlsruhe), Helmut Rilling (Stuttgarter Bach Akademie – Kraków), Adele Stolte (Kurs Interpretacji Muzyki J.S. Bacha – Gdańsk). Krąg zainteresowań Ewy Marciniec obejmuje muzykę dawną ( m.in.: J. S. Bach Pasja wg św. Mateusza, G. F. Händel Mesjasz, Alcina, A. Vivaldi Griselda), poprzez romantyczną (G. Mahler Das Lied von der Erde, Kindertotenlieder, J. Brahms Rhapsodie für Alt), aż do współczesności (K. Penderecki Siedem bram Jerozolimy, Credo, Powiało na mnie morze snów…– pieśni zadumy i nostalgii, E. Sikora Omnia tempus habent – prawykonanie oratorium skomponowanego na 1000-lecie Gdańska, W. Kilar Missa pro pace).

Ewa Marciniec występuje w wielu krajach europejskich oraz USA, w prestiżowych salach koncertowych: Berliner Philharmonie, Konzerthaus Berlin, Rundfunk Sinfonieorchester Saarbrucken (Niemcy), Palais des Beaux-Arts, sale filharmoniczne w Liége i Strasbourgu (Belgia), Konzerthaus Luzern, Kongresshaus Zurich, Casino Basel, Casino Bern (Szwajcaria), Teatro la Fenice di Venezia (Włochy), Studio Koncertowe S1 im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie, NOSPR w Katowicach, a także w Danii, Holandii, Francji, Watykanie i Izraelu oraz w teatrach operowych: Teatro dell’ Opera di Roma, Teatro Comunale di Bologna, Teatro Comunale „Giuseppe Verdi” di Trieste, Teatro Nuovo Giovanni di Udine (Włochy), Oper Frankfurt, Hessisches Staatstheater Wiesbaden, Staatstheater Oldenburg (Niemcy); Landestheater Linz (Austria), Richard B. Fisher Center for the Performing Arts (USA). W Polsce Ewa Marciniec regularnie występuje w Filharmonii Narodowej w Warszawie, w filharmoniach w Bydgoszczy, Gdańsku, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu i na scenach Opery Bałtyckiej w Gdańsku (partia Łariny w Eugeniuszu Onieginie, Marfy w Skrzypcach Rotszylda) oraz Teatru Wielkiego – Opery Narodowej w Warszawie (Łarina w Eugeniuszu Onieginie).

Ewa Marciniec gości na licznych festiwalach polskich i zagranicznych. Do najważniejszych można zaliczyć: Międzynarodowy Festiwal Wratislavia cantans, Festival Europalia – Brussel, Kulturfestival Bornholm, Bard SummerScape – Annandale-on-Hudson, Musica Sacra Europea – Nürnberg, Festiwal Mozartiana w Gdańsku, Muzyka na Szczytach – Zakopane.Współpracowała z takimi dyrygentami, jak Marc Albrecht, Tomasz Bugaj, Frans Brüggen, Myung-Whun Chung, Danielle Gatti, Toshiyuki Kamioka, Jacek Kaspszyk, Jerzy Katlewicz, Kazimierz Kord, Tadeusz Kozłowski, Jan Krenz, Jerzy Maksymiuk, Wojciech Michniewski, Gabor Ötvös, Marek Pijarowski, Stefan Anton Reck, Jerzy Salwarowski, Jerzy Semkow, Stanisław Skrowaczewski, Tadeusz Strugała, George Tchitchinadze, Antoni Wit, Tadeusz Wojciechowski, Bartholomeus-Henri van de Velde, Andrei Yurkevich. Na estradach koncertowych i scenach operowych wystąpiła z uznanymi na świecie artystami. Należą do nich m.in.: Susan Anthony, Susan Bullock, Andrzej Dobber, Albert Dohmen, Simon Estes, Sabine Hass, Julia Juon, Hans Joachim Ketelsen, Christiane Libor, Chris Merritt, Wiesław Ochman, Olga Pasiecznik, David Pittman-Jennings, Kenneth Riegel, Artur Ruciński, Kurt Rydl, Hans Sotin, Elżbieta Szmytka, Alan Titus, Ingrid Tobiasson, Endrik Wottrich. „Ciemny i ciepły” głos altowy Ewy Marciniec, jak bywa on określany, usłyszeć można na nagraniach archiwalnych Polskiego Radia (utwory kompozytorów polskich), a także na płytach CD ( G. Rossini Messa di Gloria, G.F. Händel Mesjasz w opracowaniu W.A. Mozarta, L. Janáček Msza głagolicka, G. Mahler III Symfonia, VIII Symfonia, K. Penderecki Credo, Siedem Bram Jerozolimy, Powiało na mnie morze snów… – pieśni zadumy i nostalgii, R. Schumann Scenes from Goethe’s Faust, K. Szymanowski Demeter, Stabat Mater, M. Weinberg VIII Symfonia „Kwiaty Polskie”) Ewa Marciniec prowadzi klasę śpiewu solowego, pracując na stanowisku profesora AM im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku.

źródło: http://www.nfm.wroclaw.pl

Organizator

fundacja sinfonietta pomerania 220x80

Partnerzy

partnerzy

Mecenasi

mecenasi   

Patroni Medialni

patroni medialni

Początek strony